از کویر آمده ام..

اهل یه شهر کویری که باشی چشمت از خاطره ریگ پره.. دنبال جایی می گردی که رنگ سبزش رنگ خاکو تو خودش حل کنه.. بین گزینه های سفر اولویت همیشه برات با جاییه که آب و هواش به خشکی و تندی کویر نباشه.. دامنش سبز باشه.. بارون داشته باشه..خلاصه هرجا که رنگ و بوی کویر رو نداشته باشه..
ولی کافیه کویر دستتو بگیره و از شهر بیاره تو آغوشش خودش.. شک نکن که عاشقش میشی.. عاشق سادگیش.. زیباییش.. ستاره بارونش..

زدیم به دل کویر.. از جاده جندق_معلمان. جاده ای که از دل خشک کویر می گذره. کویری که تا فرسنگها اثری از هیچ پوشش گیاهی ای در اون به چشم نمی خوره.
مقصد کویر مصر بود؛ جایی در جندق در اصفهان. شب ساعت 12 و نیم حرکت کردیم، صبح ساعت 7 و نیم رسیدیم به اقامتگامون که از کویر مصر یه کم فاصله داشت.

اقامتگامون در واقع یه خونه مرمت شده تو یه روستای خالی از سکنه بود. جایی که قسمت هایی از فیلم " خیلی دور، خیلی نزدیک" اونجا فیلم برداری شده بود.

صبحانه و شام روز اول

شام و ناهار منو باز بود. من و امین دو تا غذای مختلف سفارش می دادیم و با هم نصف می کردیم. ولی اصولا از هردو نوع غذا زیاد میومد و به هرکی غذای بیشتری می خواست می دادن.
چایی آویشن و زعفرون، شلغم و سیب زمینی آتیشی هم به راه بود.

روز اول بعد از صبحونه رفتیم سمت مصر.

راهنما می گفت کویر واقعی درواقع اون قسمتیه که هیچ پوشش گیاهی ای نداره. کویر مصر هم بعد از فیلم " خیلی دور، خیلی نزدیک" که اینجا فیلم برداری شده معروف شد.
یکی از هیجان انگیزترین قسمتای سفر آفرودی بود که اینجا سوار شدیم. فوق العاده بود. از این موتور کوچیکا هم که نمی دونم اسمش چیه سوار شدیم، البته استثنائا من و امین این یکیو رایگان(:

بعد از اینجا رفتیم سمت روستای 1800 ساله گرمه.
اونجا یه چشمه بود که یه سری ماهی داشت. پاتو که تو اب می ذاشتی ماهیا میومدن دور و بر پات و دهنشونو می زدن به پاهات! بهش می گفتن چشمه دکتر فیش!

مقصد بعدی دریاچه نمک بود. یه جای فوق العاده زیبا. غروب روز اول رو اینجا گذروندیم(:

روز بعد به همراه راهنما پیاده رفتیم اطراف اقامتگاه. بین راه راهنما گیاهای دارویی مختلفو با خاصیتش بهمون معرفی می کرد.
اینم یه بوته هندونه ابوجهل که خیلی تلخه و راهنما می گفت برای اونایی که دیابت دارن خیلی خوبه.

تو مسیر سنگهای معدنی مختلفی هم که به چشم راهنما می خورد بهمون نشون می داد.
موقع برگشت به سمت کویر خودمون یه سر رفتیم قلعه جندق و خونه یغما جندقی.
این عکس جندقو از بالای خونه یغما گرفتم.

اینم خونه کناری خونه یغما بود که مرمت کرده بودن و الان اقامتگاه مسافراییه که به عشق کویر می زنن به جاده.